Realizuje: Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre a Technická univerzita vo Zvolene
Trvanie: Január 2024 – marec 2026
Príspevok k napĺňaniu cieľov Reformy 5 a investície 1 Komponentu 8 POO
Aktivita prispeje k napĺňaniu cieľov reformy komponentu 8, ktorým je zvýšiť výkonnosť slovenských vysokých škôl, podporiť ich diverzifikáciu, profiláciu, inklúziu a spoluprácu so zahraničím, verejným a súkromným sektorom za súčasného zachovania akademických práv a slobôd, vďaka čomu vysoké školy prispejú k posilneniu kvality ľudského kapitálu, sociálnej inklúzii, inovačnému potenciálu Slovenska, vyššej konkurencieschopnosti ekonomiky, k ekonomickému rastu a udržateľným pracovným miestam. Tak isto aktivita prispeje k Reforme 5: Koncentrácia excelentných vzdelávacích a výskumných kapacít, ktorej cieľom je podpora spájania vysokých škôl do väčších celkov, ktoré obstoja v medzinárodnej konkurencii a zároveň budú dovnútra vytvárať súťažné a diverzifikované prostredie a zároveň jej Investícia 1: Investičná podpora pri strategickom rozvoji vysokých škôl. Uvedené bude dosiahnuté zvýšením konkurencieschopnosti univerzít spojením do konzorcia a aktivitou určenou na propagáciu, komunikačné aktivity a budovanie značky konzorcia.
Opis aktivity
Realizácia danej aktivity bude mať významný prínos pre napĺňanie niekoľkých hlavných činností konzorcia:
Posilnenie spoločenskej relevantnosti konzorcia: Aktivita propagácie a komunikačných aktivít umožní šírenie povedomia o spoločenskej úlohe a prínose konzorcia v rámci regionálneho a širšieho spoločenského kontextu. Týmto spôsobom prispeje k zvýšeniu viditeľnosti a povedomia o aktivitách konzorcia a jeho úlohe v sociálnom a kultúrnom rozvoji.
Podpora a rozvoj sociálnej ekonomiky a sociálneho podnikania: Propagačné aktivity a budovanie značky konzorcia prispejú k informovaniu o príležitostiach v oblasti sociálneho podnikania a ekonomiky. Týmto spôsobom sa podporí zapojenie záujemcov a potenciálnych partnerov do aktivít a projektov konzorcia, čím sa zvýši jeho sociálna a ekonomická účinnosť.
V oblasti poľnohospodárstva a príbuzných disciplín: Propagačné aktivity umožnia zvýšiť povedomie o výskume a vzdelávacích programoch súvisiacich s poľnohospodárstvom a príbuznými oblasťami, čím prispeje k podpore a rozvoju poľnohospodárstva a súvisiacich odvetví v regióne a na národnej úrovni.
V oblasti technických vied a inžinierstva: Komunikačné aktivity a budovanie značky konzorcia prinesú zvýšené povedomie o technických vedách a inžinierskych disciplínach, ktoré sú súčasťou ponuky vzdelávacích programov oboch inštitúcií. Týmto spôsobom sa podporí záujem o štúdium technických odborov a rozvoj technologických inovácií v regióne.
V oblasti sociálneho a kultúrneho rozvoja: Aktivity propagácie a komunikácie by prispeli k posilneniu kultúrnych podujatí a festivalov organizovaných oboch univerzít, čím by sa podporil kultúrny a spoločenský rozvoj v regióne. Taktiež by sa zvýšila viditeľnosť aktivít spojených s kultúrnym dedičstvom a umožnilo by sa zvýšenie spoločenskej účasti na týchto podujatiach.
Celkovo by propagácia, komunikačné aktivity a budovanie značky konzorcia mala prispieť k zvýšeniu jeho povedomia a vplyvu v rôznych oblastiach činností, čo bude mať za následok lepšiu koordináciu aktivít, posilnenie partnerstiev a zvýšenie účinnosti konzorcia v napĺňaní jeho cieľov a misie.
Opis podaktivít
Spoločné informačné podujatia: Organizácia spoločných informačných dní, kde by potenciálni študenti mohli spoznať ponuku študijných programov a výskumných aktivít oboch univerzít. To by umožnilo zvýšiť povedomie o vzdelávacích možnostiach a výskumných projektoch poskytovaných konzorciom.
Spoločné kultúrne a umelecké podujatia: Organizovanie spoločných kultúrnych podujatí, ako sú koncerty, divadelné predstavenia, umelecké výstavy a kultúrne festivaly. Tieto udalosti by mohli byť otvorené pre študentov, fakultu a verejnosť, čo by posilnilo spoločenský a kultúrny rozvoj v regióne.
Spoločná propagácia výskumu a inovácií: Zdieľanie úspechov vo výskume a inováciách medzi oboma univerzitami prostredníctvom verejne prístupných prezentácií, diskusných panelov a tlačových konferencií. Týmto spôsobom by sa zvýšila viditeľnosť a povedomie o vedeckých úspechoch a prínose oboch inštitúcií.
Spoločné športové podujatia: Organizácia spoločných športových podujatí, ako sú športové turnaje, maratóny, a športové ligy. Tieto udalosti by mohli posilniť športové aktivity na oboch univerzitách a podporiť zdravý životný štýl medzi študentmi a zamestnancami.
Spoločné marketingové kampane a budovanie značky konzorcia: Spoločné marketingové kampane na sociálnych médiách a iných médiách, ktoré by zdôraznili silné stránky a jedinečné aspekty oboch univerzít. Tak isto rôzne formy budovanie značky konzorcia. Týmto spôsobom by sa zvýšila viditeľnosť a povedomie o konzorciu a jeho prínose v oblasti vzdelávania, výskumu a kultúry.
Časová následnosť (etapizácia) realizácie aktivity a podaktivít
Etapa 1: Spoločné informačné podujatia
Etapa 2: Spoločné kultúrne a umelecké podujatia
Etapa 3: Spoločná propagácia výskumu a inovácií
Etapa 4: Spoločné športové podujatia
Etapa 5: Spoločné marketingové kampane a budovanie značky konzorcia